Naziv izvornika: “An Anthology of Intriguing Animals”

S engleskog prevela: Iva Karabaić

Godina izdanja: 2019.

Nakladnik: Profil

Ima tijelo i uši zeca, noge kao klokan, dugačak rep poput vjeverice, no zapravo je njezin najbliži rođak činčila.

(“Antologija očaravajućih životinja”, Ben Hoare)

Gorenavedeni citat većini bi mogao nalikovati na kakvu domišljatu zagonetku čiji odgovor je zapravo nešto posve svakidašnje ili možda pak bajkovito, no rješenje zapravo leži negdje između. Točnije, između zadivljujuće maštovitog zlatotiska „Antologije očaravajućih životinja“ Bena Hoarea, urednika BBC-jevog “Wildlife Magazinea” te pisca i savjetnika na mnogim izdanjima britanske nakladničke kuće Dorling Kindersley (DK). Njegove dvije kćeri pomogle su u izradi ove knjige u kojoj su na dobno pristupačan i zanimljiv način opisane sve zanimljivosti (Amerikanci bi rekli „fun facts“) vezane uz nešto više od stotinu životinja (u knjizi poredanih od najveće do najmanje).

Jedna od takvih jest i viskača, maleni glodavac nalik zecu, čije je ime odgovor na zagonetku sa početka priče. Skrivena visoko u planinama Južne Amerike, jutarnje sate provodi sjedeći na suncu zatvorenih očiju, a najdraži joj je „sport“ valjanje po prašini kako bi se riješila dosadnih kukaca. Ova raskošno ilustrirana knjiga dom je vrstama koje će, posve sigurno, većini čitatelja (svih generacija) biti potpuna novost, pa će tako i odrasli i djeca po prvi puta upoznati iglozuba strašnog, pristiglog ravno iz mračnih oceanskih dubina; aksolotla, „vodenog slugu“ drevnih Asteka i vodozemca koji, živeći samo u jednom jezeru blizu Mexico Cityja, nikada ne odraste ili pak atlantskog letača tupika kojemu zimi otpada dio kljuna.

Pa iako je uvriježeno mišljenje kako se ljubavi prema životinjama djeca uče od najranijih dana, neka vas ne zavaraju ilustracije i kategorizacija ovog djela kao dječje knjige, prilagođene dobi od sedam do deset godina. Naime, u “Antologiji očaravajućih životinja” jednako smo uživale i moja kći i ja – ona otkrivajući posve novi svijet, ja dopunjujući već dobro znani nekim novim spoznajama.

Što drugo reći osim – viskača, tupik, aksolotl i kuoka jedva vas čekaju upoznati.