Naziv djela: “Ministar u jezeru”

Ime autora: Hrvoje Kovačević

Nakladnik: Hena com

“Danas je osvajanje medijske pozornosti nacionalni sport.”

(“Ministar u jezeru”, Hrvoje Kovačević

Požeškog pisca Hrvoja Kovačevića do “Ministra u jezeru” doživljavala sam isključivo kao izvrsnog lektirnog pisca (od sjajne “Tajne crne kutije” pa sve do iznimno simpatične pripovijetke “General Kiro miš”), pa sam bila nemalo iznenađena kada mi je u ruke dospio ovaj napet, duhovit kriminalistički roman. Iznenađenje je bilo tim veće što sam ubrzo otkrila kako je u Kovačevićevom književnom opusu serijal od čak pet kriminalističkih romana čiji glavni junaci – policijski inspektor Vidmar i kvartovski policajac Crnković istražuju ubojstva u Požegi. Kako je i sam Kovačević, govoreći o svom najnovijem romanu, svojedobno priznao kako su “novinari također profesionalni istražitelji”, logičnom se pokazala okosnica radnje “Ministra u jezeru” – novinar lokalne televizijske kuće Renato Romić, lišen profesionalnih ambicija, emotivno nesređen i spisateljski osakaćene inspiracije, stjecajem okolnosti dolazi u situaciju rješavati ubojstvo hrvatskog ministra zdravstva.

Seks skandali, tajne ljubavnice i javne prijevare te ubojice koji svojevoljno ispovijedaju grijehe u televizijskom prijenosu uživo isprepliću se u spirali nezdravog vremena u kojem živimo, onog u kojem povećalo javnosti poput Damoklovog mača lebdi nad glavama svakog od nas. Nasilje povećava tiražu, skandali “pumpaju” gledanost, a mase gladne krvi i tuđe nesreće, ispred televizijskih se ekrana, računala i novina bezdušno hrane ljudskom tragedijom.

“Ministar u jezeru” na jednostavan, britak način poteže mnoga pitanja koja su dijelom hrvatske svakodnevice posljednjih desetljeća ističući zabrinjavajuću pomirljivost i naviknutost na njihovo postojanje – prisutnost korupcije u svim slojevima društva, kriminala na najvišim razinama, umreženost seksa, politike i novca kao trojstva koje katkad, kao u Kovačevićevom romanu, dovede do tragičnog kraja za nekog od njegovih aktera. No, unatoč tomu, stječe se dojam kako sve spomenuto ostaje svojevrsnom pozadinom “Ministra u jezeru”, jer se ispred kulisa čitatelju kao važnije nameću reakcije malih, običnih ljudi na situaciju u kojoj su se našli. Prosječni novinar prosječne televizije dolazi u priliku riješiti ubojstvo, raskrinkati “velike ribe”, umjesto da, kao i obično, bude tek njihovim plijenom.

Dolazi u priliku barem nakratko promijeniti svijet u kojem se glava sustava vrijednosti svakodnevno okreće naglavce i potapa u mutne vode današnjeg vremena.